fredag 1 november 2013

Mer Starbreeze in

Starbreeze som sett så stabil ut fram mot kvartalsrapporten dippade rejält igår och fortsatte neråt en stund idag så då passade jag på att utöka med en liten post till. Vet inte vad som triggat nedgången då inget fundamentalt har förändrats sen tidigare. Kan ha varit det faktum att en hel del småsparare verkar ha blandat ihop gårdagens släppta årsrapport med den kommande kvartalsrapporten för Q1 som kommer den 21 nov. Det är ju Q1-rapporten som kommer visa de fina siffror vi spekulerar om. Det var även ett par tryckfel i årsrapporten som orsakade ett par frågetecken men som sedan justerades till det som redan varit känt. Spontant känns det som ett par stora drakar har kunnat använda detta för att trejda och manipulera kursen, ett stort antal stop loss lösts ut och även nervösa småsparare sålt ut sig (kunde varit jag). Orolig blir man ju alltid när det dyker men såg detta som ett tillfälle att öka på istället.

För att finansiera detta sålde jag av min återstående post i Industrivärden, som jag anser varit en besvikelse hittills, då jag tycker att case SB för närvarande ser mycket mer intressant ut. Framtiden får utvisa om detta var rätt beslut för tillfället, Industrivärden kanske åker in i portföljen igen då portföljrisken naturligtvis ökar en hel del efter detta "byte".

//Gordon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar